אזרחות ארצות הברית 

הרבה אנשים פונים למשרדנו בבקשה לקבלת ייעוץ בנושא אזרחות. ככלל, אומרים שהם נשואים לאזרחי ארה"ב ורוצים לקבל גם אזרחות אמריקאית ו\או מעוניינים לקבל אזרחות ולעבור לגור בארצות הברית. קבלת אזרחות אמריקאית

כדי לעשות סדר בעניינים נציין כי לא כל מי שמבקש יכול לקבל אזרחות ארצות הברית.  ככלל, מי שלא נולד בתוך ארצות הברית או מי שלא נולד מחוץ לגבולותיה להורה אזרח ארצות הברית, בתנאים מסויימים ומצומצמים, אינו זכאי לקבלת אזרחות ארה"ב אלא לאחר הליך התאזרחות.  מי שמבקש לפתוח בהליך התאזרחות בארה"ב חייב להוכיח שהייה ממושכת של שנים כתושב קבע במדינה (גרין קארד) + הוכחת עבר והווה ללא דופי מבחינה חוקית ונורמטיבית. בסוף ההליך, המבקש יידרש הלהפגין ידע מינימלי בשפה האנגלית ובקיאות בנושאים אזרחיים (כחלק מההליך יש לעבור מבחן קצר באזרחות).

רכישת מעמד של תושבות קבע (גרין קארד) נעשה במספר דרכים

הדרך הכמעט וודאית לרכוש מעמד של תושבות קבע – גרין קארד – היא בדרך של קשרי משפחה מדרגה ראשונה לאזרח ארה"ב או תושב קבע. אזרחי ארה"ב יכולים להגיש בקשות לאיחוד משפחות עם נשותיהם (בעליהם), ילדיהם מתחת לגיל 21 (גם מאומצים וגם ילדים חורגים במקרים מסוימים), והוריהם. כל בני המשפחה אמורים לעיל יוכלו ליהנות מקבלת מעמד של תושבות קבע בהליך יחסית קצר.  קשרי משפחה נוספים (ילדים נשואים ולא נשואים ואחים של אזרחי ארה"ב או ילדים לא נשואים מתחת ומעל לגיל 21 ובני זוג הנשואים לתושבי קבע) גם יזכו במעמד של תושבות קבע אולם רק לאחר תקופות המתנה ארוכות בשל המכסות השנתיות הקיימות בקטגוריות אלו).

 לא רק בני משפחה מדרגה ראשונה יכולים ליהנות מקבלת מעמד של גרין קארד אלא גם עובדים מבוקשים בקטגוריות שונות, לאחר הליך בקשה מורכב לרוב יוכלו ליהנות מהמעמד אם בקשותיהם או בקשות מעסיקיהם תאושרנה.

כל הנהנים מבקשות האמורות (הזוכים המיועדים לקבלת המעמד), חייבים להיות בעלי עבר נקי מעבירות וזכאיי כניסה למדינת ארצות הברית. כלומר, בהרבה מקרים, למי שמנועה לו הכניסה מסיבה כזו או אחרת (ניסיון לקבל ויזה או כניסה לארצות הברית בדרך של מרמה, שהיית יתר בארצות הברית בעבר, או מי שנעצר בגין סמים או ביצוע עברות פליליות עם קלון וכיוב'), לא תותר כניסתו למדינה ולא יינתן מעמד של תושבות קבע אלא אם כן תוגש ותאושר קודם לכן בקשה לקבלת waiver המהווה מחילה על המניעות לכניסה.

כאמור, כל בעל גרין קארד העומד בתנאים המוזכרים לעיל (כמו מבחינת האופי, זמן השהייה במעמד, וידע באזרחות ושפה האנגלית) יוכל להגיש בקשה לקבלת אזרחות ארה"ב במועד שהם זכאים לכך.

חושבים שאתם יכולים לקבל גרין קארד או אזרחות אמריקאית? צריכים יעוץ עם עו"ד מומחית בתחום? צרו קשר עוד היום ונשמח לעזור לכם!